Online casino klachten – Het zou voor kunnen komen dat jij niet blij bent met de uitkomst van een spel of een andere gebeurtenis bij een online casino.

Wij hopen dat je niet mee hoeft te maken en de kans is ook erg klein. Maar mocht het toch zo zijn kun je altijd en klacht indienen over een online casino. Op deze pagina geven wij jou tips over de procedures.

Klacht over een online casino indienen

Om te weten wat nu wel onder online casino klachten valt en wat niet is het goed om te weten dat een klacht alleen gehoor zal vinden bij een online casino:

  • dat in bezit is van een vergunning geldig binnen Europa
  • dat gebruikt maakt van gecertificeerde spellen door een onafhankelijk meetinstituut
  • als de klacht goed onderbouwd en op schrift is ingediend

Als het casino waar jij speelt voldoet aan bovenstaande punten dan is het ook van belang dat jij jezelf een paar kritische vragen stelt:

  1. Is dit geen kennelijke fout of vergissing van mijzelf
  2. Ben ik echt benadeelt of ben ik een slecht verliezer en alleen maar boos
  3. Kan ik mijn vraag terugvinden in de algemene voorwaarden van mijn casino
  4. Ligt de fout echt bij het casino of kan het zijn dat de problemen veroorzaakt worden door: mijn bank, het apparaat waar ik op speel of mijn internetprovider.

Online casino klachten worden over het algemeen serieus genomen

online casino klachtenEr is dus toch iets voorgevallen waar jij ontevreden over bent en jij vraagt je af;”hoe dien je een klacht in bij een online casino“. Allereerst dien je het voorval in detail te omschrijven.

Een mailtje met een zin als, “Klootzakken ik ben alles verloren en win nooit! Jullie spellen zijn gemanipuleerd“, zal niet kunnen rekenen op een meewerkende en meedenkende klantenservice.

Probeer je woede te controleren en schrijf slechts puntsgewijs jouw casino klacht op. Wacht een nachtje…

De volgende dag ga je jouw punten nog eens aandachtig na en vul je aan waar jij in je woede niet aan gedacht hebt. Zorg dat je de volgende punten in jouw email* opneemt.

  • Het tijdstip en datum van het voorval
  • De browser die je gebruikte en het apparaat waar je op speelde
  • Jouw gebruikersnaam en het spel dat je speelde
  • Dat je direct een ontvangstbevestiging van jouw klacht wenst te ontvangen en een datum dat je een antwoord verwacht (5 werkdagen is redelijk)

Schrijf jouw klacht over het online casino of het spel kort en bondig op. Houd het overzichtelijk des te meer kans heb je dat je klacht direct in behandeling genomen kan worden. Hoe korter de communicatie hoe duidelijker en overzichtelijk het probleem.

Nogmaals… houd je emoties onder controle.

De mensen van  de klantenservice zitten er echt voor jou dus geef ze de kans om jou te helpen en jouw klacht op te lossen.

*Wij kiezen er bewust voor om email te adviseren als je een klacht over een casino hebt. Telefoontjes kunnen verkeerd overgebracht worden dus zorg ervoor dat je alles op schrift hebt.

Ik kom er niet uit met het casino wat nu?!

klacht online casinoHet kan natuurlijk gebeuren dat jij en het casino het niet eens worden over jouw klacht. Wat dan te doen?

Zoals bovenaan deze pagina aangegeven is het belangrijk om online casino klachten te voorkomen. Het is dus evident dat je gaat spelen bij een casino met een vergunning.

Je kunt je wenden tot de Autoriteit die de vergunning heeft afgegeven. Zij zullen jouw klacht in behandeling nemen en onafhankelijk toetsen.

Hieronder de verschillende autoriteiten die volgens de Europese norm werken:

Treed het team van bestecasino.nl ook op als mediator?!

Laten we voorop stellen dat wij geen ombudsman zijn en dus ook geen officiële rol kunnen spelen. Maar met onze kennis en de goede banden, die wij hebben, met veel online casino’s in Europa willen wij altijd en poging wagen om als mediator op te treden.

In het verleden hebben wij meerder online casino klachten weten op te lossen.

Als jij denkt dat het team van bestecasino.nl jou kan helpen dan horen dat graag. Je kunt een email sturen naar info(apenstaartje)bestecasino.nl wij zullen dan zo snel mogelijk contact met jou en het casino in kwestie opnemen.

Online casino klachten? Niks om je zorgen over te maken!

Noot van de redactie: De afgelopen 5 jaar heeft de Nederlandse Kansspel Autoriteit zich op geen enkele wijze bekommerd om het welzijn van de Nederlandse casino speler.

Alle maatregelen, die volgens hen genomen zijn om de “speler te beschermen” hebben een averechts effect laten zien.

Het enige dat de Kansspel autoriteit heeft bereikt is dat de speler in Nederland is overgeleverd aan malafide partijen.

Alle bonafide casinos die zich volledig ten dienste van de autoriteiten en spelers hebben opgesteld zijn op een misselijke wijze uit de markt gewerkt door de Nederlandse Kansspel Autoriteit.